Pinzellades d'educació (març - maig)

 

 

Pinzellades d'educació (març - maig)

Educació abans - ara (17/3/25)

Estem d’acord: en l’època franquista l'ensenyament era memorístic: reis, batalles, rius i muntanyes. Però des dels setanta tot això havia canviat. En canvi, ara, han desterrat tot allò que impliqui comparar, pensar o raonar. 

Fa vint o vint-i-sis anys

Per fer això (eliminar tot allò que impliqui pensament crític), primer cal carregar-se la cultura i l'educació i aprofitar que la massa li manca la memòria, en especial amb el futbol.

Any 1999/2000 TV3 va al capdavant de produccions pròpies (sitcoms) i és la preferida del jovent. 2025, té èxits relatius, molta despesa i poca producció pròpia. A més, la programació infantil només per Internet i els migrants nouvinguts compren TV que no tenen internet.

Educació: Any 2000, els millors en mates, llengües, etc. Des de fa cinc anys, ja es veu com va tot. 

Ni exàmens a setembre ni repetir curs (11/4/25)

Arguments contra els pedagogs defensors del no repetir curs: Imagina una parella de patinadors que realitzen un exercici difícil. Ells dirien “No cal repetir, ja sortirà prou bé el dia de la competició”. No serveix de res fer-los cas. L’entrenador i la parella poden suprimir o canviar els moviments del seu exercici, però per res del món no es poden quedar de braços plegats. 

Preocupat pels alumnes (15/5/25)

Diu Josep Sala i Cullell a VilaWeb: Estic preocupat pels meus alumnes, i abans no em passava. Fa un parell de cursos que veig que hi ha hagut un canvi sobtat, una ruptura, i no en sé ni la causa ni la solució (no es passa el testimoni de pares a fills, tan senzill com això. Han enterrat els referents). Notícia citada: https://www.vilaweb.cat/noticies/estic-preocupat-pels-meus-alumnes-i-abans-no-em-passava/  

Més amb l'etiqueta Educació 

© Manel Aljama (juny, 2025)
Escriptor, Editor, Podcaster, Creador de Continguts i Formador de Tecnologies  

© Imatge d'autor desconegut compartida en Internet 


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris